Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.11.2016 13:46 - Ботев!
Автор: 3xi Категория: Други   
Прочетен: 507 Коментари: 0 Гласове:
1



 Още от съвсем невръстно хлапе, чувайки „Жив е той, жив е той, жив е...“ скачах и гръмко продължавах строфите с гордост. Дали е, защото скъпите ми родители са родолюбци и не биха позволили друга реакция, или пък напук на онези, които мрънкаха, че е гадно домашно да се учат стихотворения, сърцето ми туптеше неспирно и не ми даваше мира докато не изкажа поемата до край. Години по-късно, занимавайки се по-задълбочено с творчеството и революционната дейност на поета, осъзнах причината поради която цялата ми българска същност трепти, когато се говори за Ботев.

 Христо Ботев е пример и идол, именно защото свързва крайностите и ги преплита толкова хармонично, че рядко някой не е завлечен от думите му по пътя на каузата Свобода.

Ботев е един и би било егоистично да го нарека мой, освен ако не се казвам България.

 Роден е в малко градче, а преследва големи мечти и успява. Отричащ Бог, се превръща в такъв. Той е един, а докосва милиони. Гениален поет и непреклоним революционер.

И макар да жертва живота си в името на кауза, аз съм готова да споря със зъби и нокти, че Ботев е жив! Жив е, защото е велик, изрича велики думи и ги подплътява с велики дела.

 Ботев дава облик на идеала. Показва ни как би изглеждала каузата, ако беше човек. Той е учител на бъдещите поколения и ученик на предишните и ни дава нещо, от което всеки се нуждае.

 

Миг родолюбие в сивото мултикултурно ежедневие.




Гласувай:
1



Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: 3xi
Категория: Лични дневници
Прочетен: 16561
Постинги: 10
Коментари: 2
Гласове: 5
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031